Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос относно температура и масло

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Не се връзвам. Зависи от модела на колата. На по-старите датчикът за стрелковия индикатор е на вътрешния кръг и той показва точно. Но при по-новите е по-различно - показанието на стрелката изостава. Гледал съм го с живи данни

    ---------- Post added at 12:29 ---------- Previous post was at 12:26 ----------

    Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
    Как ще разбера, ако двигателя прегрее, а термостата е блокирал затворен?
    Тук съм направил една грешка - не е загрял напълно, а позагрял да го кажем. Или т.е както написах вече - стрелката поизостава от действителността, докато не се отвори термостата

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
      Не се връзвам. Зависи от модела на колата. На по-старите датчикът за стрелковия индикатор е на вътрешния кръг и той показва точно. Но при по-новите е по-различно - показанието на стрелката изостава. Гледал съм го с живи данни

      ---------- Post added at 12:29 ---------- Previous post was at 12:26 ----------


      Тук съм направил една грешка - не е загрял напълно, а позагрял да го кажем. Или т.е както написах вече - стрелката поизостава от действителността, докато не се отвори термостата
      Какво значи "по-различно" ?

      Зададох ти ясен въпрос:

      Коя температура мери датчикът в случая за който говориш (при по-новите модели) ?

      На вътрешния кръг, на външния, на въздуха.........на вселената..........?

      Коя?

      За тези, които се вживяват, като адвокати.....да си спестят приказките, защото тук изясняваме важни технически детайли.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #18
        Не, тук се заяждаш. По принцип трябва да мери точно температурата на антифриза. Датчикът е поставен така, че се получава , че мери повече температурата на външния кръг - т.е. на контакта на метала на клапата и антифриза във вътрешния кръг. Ама рязка граница м/у 20 и 90 градуса няма и ...
        Ма ти надали ще ме разбереш

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
          Не, тук се заяждаш. По принцип трябва да мери точно температурата на антифриза. Датчикът е поставен така, че се получава , че мери повече температурата на външния кръг - т.е. на контакта на метала на клапата и антифриза във вътрешния кръг. Ама рязка граница м/у 20 и до градуса няма и ...
          Ма ти надали ще ме разбереш
          Ти защо възприемаш ясни и конкретни въпроси, като заяждане?

          Да разбирам, че при по-новите модели (след 02. 99-та) датчикът е монтиран на място на което слабо се обтича от течността във вътрешния кръг и по-добре се обтича от тази във външния?

          Е тогава не трябва ли да показва вярно поне до момента в който отвори термостатът?

          И накрая - ти знаеш ли, коя е годината на производство на колата на колегата, който е пуснал темата?


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Датчикът на термостата е поставен така, че да се обтича най-добре когато е отворил термостата. Другото ти го описах, само ще добавя, че трябват и познания от физиката за топлообмена м/у две тела с различна температура

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
              Датчикът на термостата е поставен така, че да се обтича най-добре когато е отворил термостата. Другото ти го описах, само ще добавя, че трябват и познания от физиката за топлообмена м/у две тела с различна температура
              В заключение (според теб):

              Датчикът за стрелката мери предимно температурата в големия кръг.

              Благодаря!


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                Понеже се изрази мнение, че се заяждаме, обяснявам просто и ясно. Няма двигател с вътрешно горене и принудително "водно" охлаждане, на който инженерния екип да не е поставил температурен датчик на малкия кръг, че в някои случаи и да го е дублирал. В конкретния случай, датчикът се намира на корпуса на термостата, който е част от малкия кръг. При по-старите има и датчик на блока. На големия кръг се поставят датчици за вентилаторите, като в случая това не е така, а вентилаторите се управляват по прагова стойност.

                ---------- Post added at 13:54 ---------- Previous post was at 13:51 ----------

                Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                Датчикът на термостата е поставен така, че да се обтича най-добре когато е отворил термостата. Другото ти го описах, само ще добавя, че трябват и познания от физиката за топлообмена м/у две тела с различна температура
                Датчикът не се интересува от това, отворил или затворил е термостата.
                За познанията по физика ще се направя, че не съм го видял.
                Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                Comment


                • #23
                  Не се карайте ето как трябва да е на практика
                  Това е след 20 мин каране...
                  Attached Files
                  Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                  Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                  sigpic

                  Comment


                  • #24
                    Съжалявам, че с темата си подкарах поредния спор, но от изписаното до момента стигам до извода, че без значение дали италианец, французин или немец, при изправен термостат двигателя трябва да удари 90 градуса и да не мърда ни нагоре, ни надолу. Хрумна ми преди да я закарам на диагностика да опипам маркуча към радиатора - доколкото знам трябва да е студен преди да достигне 85-90 градуса. Само че до колко мога да разчитам на такава "бабина" диагностика вече, не знам.

                    Като се замисля, само един път съм виждал стрелката да закове на 90 градуса и беше преди седмица, когато беше станало 31 градуса навън. Но дори тогава пак си падна под 90 след 10-15 минути.

                    А понеже по-нагоре беше станало въпрос и за годината на производство - колата е юли 2001.
                    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                    GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                    Comment


                    • #25
                      При бензин - да. Ама при дизел в това време трудно се получава

                      2001 - датчикът е на термостата значи

                      Ние не се караме, а спорим творчески, поне повечето от нас

                      ---------- Post added at 14:55 ---------- Previous post was at 14:53 ----------

                      Да спрем спора. Така и никой не ми обясни само защо блокът ми пари, а стрелката показва едва 50 градуса. А системата е наред

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщение
                        Съжалявам, че с темата си подкарах поредния спор, но от изписаното до момента стигам до извода, че без значение дали италианец, французин или немец, при изправен термостат двигателя трябва да удари 90 градуса и да не мърда ни нагоре, ни надолу. Хрумна ми преди да я закарам на диагностика да опипам маркуча към радиатора - доколкото знам трябва да е студен преди да достигне 85-90 градуса. Само че до колко мога да разчитам на такава "бабина" диагностика вече, не знам.

                        Като се замисля, само един път съм виждал стрелката да закове на 90 градуса и беше преди седмица, когато беше станало 31 градуса навън. Но дори тогава пак си падна под 90 след 10-15 минути.

                        А понеже по-нагоре беше станало въпрос и за годината на производство - колата е юли 2001.
                        Това не е "бабина диагностика" а стар изпитан метод.
                        Относно показанията на стрелката - тя често показва неверни стойности. Поради това е най-добре да направиш диагностика. Така ще видиш температурата, която отчита ECU - то и ще имаш база за съпоставка.
                        Т.е - дали наистина температурата е ниска, заради калпав термостат или стрелката лъже.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #27
                          ако термостата е пътник с отворена уста,когато пуснеш парното стрелката трябва да пошва да пада и парното да отслабва.Миналата година тествах едно жтд 115 коня,след 10 минути фурсиране на място с 3500 оборота,и след това 30 минути каране пак в тия обороти стрелката не се дигна повеше от средата между 70 и 90 градуса,а парното беше доволно
                          SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle

                          Comment


                          • #28
                            Парното работи добре, не съм забелязал да е падала стрелката на температурата с включено парно, но както и преди казах - беше си между чертата и 90 градуса.
                            Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                            GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщение
                              Парното работи добре, не съм забелязал да е падала стрелката на температурата с включено парно, но както и преди казах - беше си между чертата и 90 градуса.




                              Има един стар шофьорски принцип: ,,Ако нещо работи не го пипай,,
                              SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle

                              Comment


                              • #30
                                Знам го тоя принцип и му служа вярно, той не е само шофьорски, отнася се за всякаква техника.
                                Колата като цяло си работи нормално, и разхода й е доста добър при положение, че не я карам пенсионерски (поне не и през повечето време, особено извънградско). Единствено тая пуста стрелка ме притеснява.
                                Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                                GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                                Comment

                                Working...
                                X